Een betere manier om aan je conditie te werken bestaat er haast niet. Een sport die je, in positieve zin, veel zelfvertrouwen geeft. Een manier om je 2 keer per week verantwoordt uit te kunnen leven en af te reageren van de dagelijkse beslommeringen. Ontspanning door inspanning, leren te respecteren en gerespecteerd te worden, het ontwikkelen van je incasseringsvermogen, fysiek en mentaal. Het is ook een manier om samen met de juiste voeding je lichaamsgewicht op een juist peil te krijgen en te houden.

Er wordt onder deskundige leiding een training gegeven met een zeer preventieve werking. De trainingen zijn zeer uitgebalanceerd en er wordt veel op techniek gelet om je conditie zo gemakkelijk en geleidelijk mogelijk op te bouwen. Gestart wordt er met een warming-up, eventueel met de springtouwtjes, gevolgd door loopwerk met allerlei oefeningen. Ook worden er twee aan twee oefeningen gedaan waarin de verschillende spiergroepen de aandacht krijgen. Hierna komen de grondoefeningen aan de beurt met o.a buikspieroefeningen, opdrukken, etc.
training foto 01

Ook worden er soms gewichtjes gebruikt om de “snelkracht” te vergroten, d.w.z. veel herhalingen met weinig gewicht. Zware gewichten worden absoluut niet gebruikt.

Al deze trainingsvormen gaan natuurlijk in een pittig en prettig tempo. Natuurlijk wordt er een fiks gedeelte van de training uitgetrokken om aan het beoefenen van de bokssport te werken voor wedstrijdboksers en recreanten of liefhebbers. Dit gebeurt door de technieken door te nemen op zakken en punchballen en door op elkaars handschoenen te stoten (het “stoten zetten”). Ook “schaduwboksen”(boksen tegen een niet bestaande tegenstander)  is een trainingsonderdeel wat vaak wordt gedaan. Ook het daadwerkelijke “sparren” (al of niet met bepaalde afspraken b.v. alleen op het lichaam) wordt op de training gedaan.
training foto 02Dit daadwerkelijke boksen moet altijd op een speelse manier worden gedaan, vooral omdat er natuurlijk in veel gevallen nogal wat gewicht en krachtsverschil is, het boksen leren staat hierin voorop, niet het winnen van een bokspartij, dit kan alleen tijdens een wedstrijd.

Kortom, wie niet bang is om zich een beetje in het zweet te werken moet deze training beslist eens meemaken. De trainingen zijn op Maandag - en Donderdag avond van 19.00 tot 20.30 uur in Sporthal “de Ringen” , Prins Bernhardlaan 1 te Delfzijl.

De eerste 2 trainingen zijn gratis!!!!!!  OOK DAMES ZIJN VAN HARTE WELKOM!!!!

Contactinformatie

BOKS VERENIGING DELFZIJL